De azi, Primăria Municipiului București, împreună cu RATB derulează un program de testare a unor autobuze electrice pentru a stabili dacă sunt o soluție în condițiile de trafic din București.
La ora 11:00, la autobaza Pipera din Șoseaua Pipera va porni primul autobuz de acest tip.
Aflăm din comunicatul de presă al RATB că „autobuzul SOR EBN 10,5 este fabricat de compania SOR Libchavy, unul dintre cei mai mari producători de autobuze, troleibuze și autocare din Cehia. Dotat cu un motor asincron răcit cu lichid, Skoda Electric, instalație electrică Cegelec și acumulatori Winston Battery/Lithium – ion, autobuzul SOR EBN 10,5 are o capacitate de 85 de călători, un timp de încărcare a bateriilor de 7-8 ore și o autonomie energetică de 250 de kilometri”. Modelul ales este cel cu 3 uși, dotat cu 19 locuri pe scaun, 6 scaune pliabile și spațiu pentru persoane cu dizabilități, în cărucior, iar autobuzele electrice se încarcă pe timpul nopții.
Autobuzul va circula pe linia 104: „Cora Pantelimon” – „Piața Operei” și va fi testat timp de două săptămâni.
„În contextul economic actual, în care criza energetică se adâncește tot mai mult, iar poluarea și încălzirea globală devin prioritatea numărul unu pentru noi toți, utilizarea vehiculelor cu tracțiune electrică poate reprezenta o soluție viabilă la aceste probleme, motiv pentru care Primăria Municipiului București a considerat oportună testarea unei noi soluții de transport public în Capitală”, precizează RATB în comunicatul său.
Călătorii vor putea circula cu astfel de autobuze numai dacă ele trec testul și doar după ce vor fi încheiate documentele pentru asigurarea obligatorie de răspundere civilă pentru călători și bagaje. Toate acestea, bineînțeles, dacă Primăria Capitalei va achiziționa astfel de vehicule. Prețul de vânzare este de aproximativ 300.000 de euro, sumă deloca mare având în vedere impactul asupra calității aerului în București și economiile pe care le implică un autobuz electric.