Metrorex, abonamentul de 62 și călătorii

19 martie 2015

Mulți bucureșteni sunt revoltați zilele acestea din cauză că Metrorex a anunțat că va retrage de pe piață abonamentul lunar de 62 de călătorii. Oamenii consideră că decizia e nejustificată, ba chiar abuzivă, având în vedere că Metrorex este o companie cu capital integral de stat, deci în slujba cetățenilor.

Din iunie 1999, Regia Autonomă de Exploatare a Metroului a devenit Societatea Comerciala de Transport cu Metroul Bucuresti “Metrorex” – S.A.. Conform regulamentului său de organizare și funcționare, Metrorex „este persoană juridică română, cu capital integral de stat, cu sediul în municipiul București” (Articolul 1), iar misiunea sa este „să satisfacă interesul public, social și de protecție civilă, prin asigurarea serviciului public de transport de persoane cu metroul pe rețeaua de căi ferate subterane și supraterane, în condiții de siguranță a circulației și confort la nivelul exigențelor europene” (Articolul 3).

62

Aflăm din varianta oficială că motivul a fost generat de numeroasele petiții înregistrate la S.C. Metrorex S.A. în ultimii trei ani cu privire la Abonamentul Lunar cu 62 de călătorii, precum și petițiile primite prin Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului, prin care călătorii își exprimau nemulțumirile în ceea ce privește efectuarea numărului de călătorii în perioada de valabilitate a abonamentului.

Prețul cartelei pentru două călătorii ar urma să crească de la 4 la 5 lei, pentru cea cu 10 călătorii de la 15 la 20 de lei, iar pentru un abonament lunar nelimitat costul anunțat va fi de 70 de lei față de 60 lei cât este în prezent. (sursa: Mediafax)

Comunitățile Am voie sa fac poze la metrou și Nefiresc au inițiat pe Facebook un eveniment public: ne dau întâlnire la stația de metrou Piața Unirii, sâmbătă la ora 18:20. Dacă retragerea cartelei de 62 de călătorii vă nemulțumește, vă întristează, sunteți așteptați pe 21 martie în stația Piața Unirii pentru M1 și M3 (pe unde trece metroul spre Eroilor și spre Distror) pentru a aduce abonamentele dvs. folosite, ca semn de omagiu. Încă este timp și avem mijloace de a opri această pierdere. Cine dorește, își poate recupera cartela la sfârșitul evenimentului.

Invitați-i pe toți cei despre care credeți că sunt afectați de această posibilă dispariție a abonamentului de 62 de călătorii și răspândiți vestea în jurul dvs. Suntem doar la câteva zile distanță!

Asociația Tinerilor Bucureșteni a acționat, printr-o scrisoare deschisă către conducerea Metrorex și o alta către Primaria Generala a Capitalei, domnului primar Sorin Oprescu.

Lor li s-au alăturat și au semnat scrisorile: Consiliul Municipal al Elevilor (Bucuresti), Forumul Tinerilor din RomâniaUniunea Studentilor Academiei de Studii Economice din Bucuresti (USASE), RYSA (Romanian Youth Sports Association)ATU (Asociația Tinerilor Uniți), UN Youth Association of Romania, CS-URA (Clubul Studenților din Universitatea Româno-Americană). Vor reveni cu detalii și promitem că vă vom anunța și noi ce au obținut.

Au observat și ei în cazul Metrorex un management defectuos al transportului public în comun, iar despre abonamentele de 62 de călătorii spun că „acest tip de abonament este cel mai convenabil pentru tineri, deoarece aceștia fac în medie un drum dus-întors către școala, facultate sau serviciu.” Tinerii mai subliniază că „Metrorex a motivat această creștere raportându-se la prețurile cartelelor din celelalte capitale europene, însă rețeua bucureșteană de metrou este cu mult mai mică decât rețelele marilor capitale europene, iar prețurile sunt deja similare.”

Ei au inițiat și o petiție online: „Spune NU scumpirilor Metrorex”.

Asociația Tinerilor Bucureșteni contribuie la dezvoltarea și implicarea tinerilor în evenimente sociale, culturale, artistice, educative, sportive și de mediu, reprezentând un suport pentru promovarea, derularea și susținerea inițiativelor tinerilor din București.

Mulți dintre cei nemulțumiți au afirmat că doresc ca Metrorex să păstreze cartela de 62 de călătorii, la tariful actual, împreună cu cea care are călătorii nelimitate, la un tarif mai mare, evident. E o chestie de opțiune, și fiecare dintre călători poate alege ce i se potrivește mai bine.

Precizăm că Metrorex încasează diverse sume cel puțin de la comercianții cărora le oferă spații de desfacere a mărfurilor și din reclamele afișate la metrou, iar cu cât vor finaliza mai repede lucrările la magistrala din Drumul Taberei, cu atât vor încasa mai repede sume consistente de la călătorii care vor apela, după îndelungi așteptări, la serviciile Metrorex. Iar rețeaua are nevoie să fie extinsă repede și cu o strategie bine gândită, nu cum este de exemplu magistrala planificată să pornească de la Aeroportul Otopeni, să treacă și pe la Aeroportul Băneasa și pe la gara Băneasa, dar să se oprească la stația 1 Mai, via Piața Montreal, deși ar mai fi o singură stație până la nodul de la Piața Victoriei.

hartaSursa foto: www.metrorex.ro

Petiții

Ministerul Transporturilor
Consultare publică privind majorarea tarifelor Metrorex
Data limită pentru primirea de propuneri sau observații: 23 martie 2015

Metrorex
Pagina pentru petiții: www.metrorex.ro/feedback-1
Adresa de contact: contact@metrorex.ro

Adaugă un comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publicată. (*) - câmpuri obligatorii

*

Vreau să primesc notificări prin e-mail când apar comentarii noi.
Dacă doriți să primiți notificări fără a scrie acum un comentariu, click aici.