Mic ghid de angajare

20 noiembrie 2013

anunturi angajare

Un element important în viața fiecăruia dintre noi este locul de muncă. În ziua de azi, când schimbarea e singurul lucru cert, obținerea unui loc de muncă – fie primul job după terminarea studiilor, fie după câțiva ani de experiență – este o adevărată artă și un proces elaborat. Firmele sau antreprenorii, cei care au capitalul și ideile de afaceri, au nevoie de o resursă fără de care nu ar putea face nimic: resursa umană. Din partea dumneavoastră, găsirea unui loc de muncă trebuie tratată ca un job full-time în care sunteți propriul șef, iar produsul pe care îl vindeți este compus din aptitudinile, timpul și energia dumneavoastră. Asigurați-vă că veți obține prețul cel mai bun. Pe scurt, orice proces de angajare reprezintă o negociere, o tranzacție, întâlnirea dintre cerere și ofertă, și presupune trei elemente esențiale: identificarea poziției libere, CV-ul și interviul.

Identificarea poziției libere

Prima etapă, și cea mai importantă, în orice proces de angajare este identificarea unui loc de muncă vacant, potrivit nivelului dumneavoastră de pregătire, așteptărilor salariale, dar și obiectivelor pe termen lung. Acest lucru se face cel mai ușor prin anunțurile de pe site-urile de profil și ale companiilor sau căutând în ziare și reviste. Fiecare domeniu poate avea canale media specifice de comunicare a posturilor disponibile, fie ele site-uri sau reviste. Întocmiți o listă cu toate firmele și organizațiile unde doriți să lucrați și asigurați-vă că le monitorizați permanent, pentru a afla de pozițiile disponibile. Abordarea directă a firmelor angajatoare este foarte importantă și se poate realiza prin cunoscuți sau în cadrul diverselor evenimente. Identificați cum puteți dumneavoastră să veniți în întâmpinarea unei nevoi a acelei companii. Încercați să stabiliți un contact personal și e posibil să vi se ofere un post, dacă sunteți o persoană muncitoare și cineva din firmă v-a remarcat.

Tot în procesul de prospectare a pieței, realizați o listă cu datele de contact ale firmelor, mergeți cu un CV tipărit și încercați să ajungeți cu el la departamentul de Resurse Umane. Recrutorii și directorii de resurse umane (HR) stau toată ziua cu ochii în laptopuri. E posibil ca un CV atractiv să le atragă atenția. Poate va dura 6 luni căutarea unui job, implicând cel puțin 100 de depuneri de CV și 10 interviuri. Păstrați o evidență a demersurilor făcute ca să puteți să urmăriți primirea unui răspuns și eventual să cereți feedback, pentru a demonstra interesul față de acele companii.

CV-ul

CV-ul trebuie să ajungă să fie citit de persoana potrivită. Vă recomand să vă realizați un CV personalizat, cam de 2 pagini, la subiect, care să conțină doar informații relevante pentru postul vizat și să evitați cele de tip Europass dacă angajatorul nu solicită acest format. Informații esențiale de trecut în CV: numele, prenumele, datele de contact, experiența profesională asociată perioadelor de activitate, funcția ocupată, compania, atribuțiile principale avute, studiile, limbile străine pe care le stăpâniți (scris și vorbit), cunoștințele de operare PC, carnetul de conducere, certificările și atestatele. Recrutorii nu au timp să citească mai multe informații și acordă cam 8 secunde fiecărui CV. Informația cea mai relevantă în mediul privat este experiența.

Din CV, pe lângă abilitățiile tehnice, sunt de asemenea foarte importante abilitățiile transferabile: lucrul în echipă, organizarea, gestionarea timpului de lucru, comunicarea etc. Optimizați-vă CV-ul folosind cuvinte cheie din anunțurile de angajare. Dacă nu aveți experiență, căutați să vă implicați în activități de practică, voluntariat, pentru a cunoaște oameni și a câștiga experiență și a obține recomandări.

Interviul

Interviul este ultima etapă a oricărui proces de angajare. Simplul fapt că ați fost chemat la interviu constituie deja o realizare și aveți șanse mari să fiți angajat, așa că prezentați-vă la interviu. În cadrul interviului, angajatorul va verifica informațiile din CV și va identifica nivelul de motivație și compatibilitate a candidatului cu postul și cu compania. Un aspect foarte important, și primul care iese în evidență la un interviu, este ținuta. Asigurați-vă că arătați și vă simțiți cât mai bine, pentru a vă oferi o experiență plăcută atât dumneavoastră, cât și intervievatorului.

În timpul interviului, fiți calm și relaxat, zâmbiți și ascultați cu atenție întrebările, răspundeți la subiect și cât mai limpede, nu mințiți, puneți întrebări doar spre sfârșit, când vi se va oferi această posibilitate. Când sunteți întrebat ce așteptări salariale aveți, răspundeți cinstit și nu fiți timorat. Foarte mulți candidați nu vor să precizeze o sumă, din diverse motive. Dacă ați lucrat anterior, precedentul salariu constituie un bun nivel de referință. Dacă vă autocunoașteți destul de bine și sunteți în temă în ceea ce privește salariile pentru nivelul dumneavoastră de experiență, nu veți avea probleme să indicați suma care să corespundă atât cu nevoile dumneavoastră, cât și cu disponibilitatea angajatorului.

La sfârșitul interviului, asigurați-vă că ați obținut toate informațiile necesare pentru a fi convins că doriți să vă alăturați acelei companii. După interviu este indicat să reveniți cu un e-mail de mulțumire adresat persoanei cu care ați avut interviul, pentru a afla rezultatul procesului de selecție.

În concluzie, căutarea unui job poate fi privită ca un act de comerț care necesită prospectarea pieței, CV-ul și prezentarea finală a candidatului în fața angajatorului. Pe lângă aspectele cuantificabile (experiența, pregătirea tehnică, limbile străine, așteptăriile salariale), elementele care vor face diferența întotdeauna sunt atitudinea și motivația, așa că asigurați-vă că le luați cu dumneavoastră la fiecare interviu.

Adaugă un comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publicată. (*) - câmpuri obligatorii

*

Vreau să primesc notificări prin e-mail când apar comentarii noi.
Dacă doriți să primiți notificări fără a scrie acum un comentariu, click aici.